Nový Renault MEGANE E-TECH ELEKTRICKÝ

Mégane E-Tech rúca svojím vzhľadom tradičné zvyklosti. Robustnosťou koketuje s crossovermi, 5-dverovou karosériou s hatchbackmi a dynamickými líniami, zapustenými kľučkami či 20-palcovými diskami kolies zas evokuje svet kupé. 

od 45 200,-  EUR

Napriek redukcii dĺžky sa však o priestor báť naozaj netreba. Rázvor náprav totiž vzrástol pôvodných 2 669 na 2 700 mm, teda o 31 mm. Navyše prináša kompaktná elektrická technológia rovnú podlahu. A tá nie je príliš vysoká, pretože Mégane E-Tech použije najtenší batériový paket v sériovej produkcii s výškou len 110 mm. Dokonca sa môže pochváliť kufrom s objemom 440 litrov, čo je až o 56 viac v porovnaní s jeho benzínovým či naftovým súrodencom končiacej generácie.

Mégane E-Tech je zároveň prvým Renaultom označeným novým logom. To sa nachádza v aerodynamickej prednej časti s úzkou maskou a diódovými svetlami. Ako sa na elektromobil patrí, kľučky dverí sa vysunú pri priblížení sa k vozidlu. Tie zadné sú za maskované v dynamicky tvarovaných C stĺpikoch. Výšku tají veľkými kolesami, ale aj dvojfarebným lakovaním.

Vzdušný interiér nemá s tým predošlým nič spoločné. Renault využil na maximum potenciál elektrickej technológie. Palubná doska, stredová konzola aj opierka akoby sa vznášali v priestore.Vodič má pred sebou výlučne 12,3-palcový digitálny kokpit, kombinovaný s 9-, alebo 12-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu OpenR Link. Systém umožňuje štyri druhy zobrazenia – riadenie, navigácia, minimalistické ZEN a mód, ktorý preferuje informácie o elektrickom pohone, napríklad o aktuálnom stave nabitia batérie a dojazde. Infotainment je vybavený operačným systémom Android od Googlu, takže môže využívať množstvo aplikácií ako Google Assistant, Google Maps s plánovačom nabíjania, Hey Google alebo Google Play pre streamovanie hudby či podkastov. Odstránenie stredového tunela znamená, že ovládač „prevodovky“ sa presunul na stĺpik riadenia a ovládač jazdných módov Multi Sense priamo na volant.

Zaujímavosťou kabíny je ambientné osvetlenie, ktoré vychádza z cirkadiánneho rytmu, teda našich vnútorných hodín s 24-hodinovým cyklom. Odtieň náladového osvetlenia sa tak mení podľa toho, či je deň, alebo noc, podľa zvoleného jazdného režimu a navyše dochádza k jeho zmene každých 30 minút, čo má vytvárať živé prostredie. K dispozícii je celkovo 48 farieb. O zvukový zážitok sa zas postará aparatúra Harman/Kardon s výkonom 410 W a deviatimi reproduktormi. Okrem toho vyvinul Renault pre Mégane E-Tech celkom nový „zvukový dizajn“. Rôzne upozornenia sú inšpirované prírodou, napríklad trením dreva, kvapkami, sypaním obilia alebo perkusiami. To ladí s naturálnou atmosférou na palube, ktorá využíva prírodné a recyklovateľné materiály – od textílií až po lipové drevo.

3 druhy výbav: EQUILIBRE /  TECHNO  / ICONIC
 a 2 verzie pohonu: slabšia s výkonom 96kW (130k) a silnejšia, ktorá poskytne až 160 kW (220k).